Indien u een klacht heeft over de uitleg of toepassing van de CAO en u komt er niet samen uit met uw uitzendonderneming, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie.
U dient dan duidelijk aan te geven op welke punten u een uitspraak wenst (CAO-artikel, gewenste uitspraak/eis en eventuele bewijzen). Ook dient u te vermelden op welk uitzendbureau uw klacht betrekking heeft (naam, vestigingslocatie, contactpersoon). Voordat een klacht kan worden ingediend bij de Geschillencommissie dient de klacht eerst besproken te worden met de betreffende vestigingsmanager. Een eventueel bewijs daarvan dient u mee te sturen. Tenslotte dient u ook uw eigen gegevens te vermelden (volledige naam, adres, telefoonnummer, evt. e-mailadres).
De klachtenbehandeling en geschillencommissie staan beschreven in artikel 69 en 70 van de ABU-CAO.
Geschillencommissie voor het Uitzendwezen
Postbus 144
1170 AC Badhoevedorp
e-mail: geschillen@abu.nl
*De verkorte procedure kan alleen worden toegepast indien u geschorst bent of een berisping ontvangen heeft op grond van artikel 10 van de ABU-CAO.
U kunt ook altijd contact opnemen met de rechtswinkel bij u in de buurt.