Beleidsplan


Beleidsplan 2018

2018 belooft een mooi jaar te worden. Met de voorspelde economische groei van 3% liggen er grote kansen voor de uitzendbranche. Uitzendwerk is van grote betekenis voor de Nederlandse economie en samenleving. Bijna 800.000 mensen komen aan een baan via de uitzendbranche. Onze branche organiseert flexibiliteit waardoor ondernemers wendbaar kunnen zijn en concurrerend kunnen blijven. Dit is belangrijk is een open economie als die van Nederland. Tel daarbij op de schaarste op de arbeidsmarkt en het is duidelijk: er liggen kansen voor de uitzendbranche in 2018.

Beleidsplan 2017

De titel van ons beleidsplan voor 2017 luidt ‘Werk aan de winkel’. Deze titel is niet zomaar gekozen: dit jaar wordt een spannend jaar voor onze branche. De verkiezingen staan voor de deur en de arbeidsmarkt is topprioriteit voor een volgend kabinet. Een cruciaal moment voor de ABU om de bijzondere positie van onze branche in beeld te brengen en onze belangen veilig te stellen.

Beleidsplan 2016-2018

Al 55 jaar zet de ABU zich samen met zijn leden in voor fatsoenlijke flexibiliteit, een sterke arbeidsmarkt en een gezonde marktontwikkeling. En dat willen we blijven doen. Hoe? Dat leest u in ons beleidsplan 2016-2018 ‘De veranderende wereld van werk’. Dit handzame boekje laat zien waar de ABU voor staat en wat u van ons mag verwachten.

Jaar van de waarheid

“Uitzenden en payrolling zijn van toegevoegde waarde en we staan voor kwaliteit.” Dat was het motto bij mijn aantreden als voorzitter van de ABU in 2017. Dit is ook in 2019 nog immer actueel. Directeur Jurriën Koops verwoordde dit onlangs helder in een interview met de Volkskrant. Hij voegde aan mijn motto nog iets toe: wanneer het over werk gaat, moet niet de prijs maar de waarde van werk centraal staan.