ABU: Algemene Bond Uitzendondernemingen

ING: data biedt uitzenders nieuwe kansen voor groei

Data-analyse wordt naar verwachting binnen nu en vijf jaar de belangrijkste asset van een uitzendorganisatie. Desondanks hebben data bij veel kleinere en middelgrote uitzendorganisaties nog geen prioriteit. Dit blijkt uit een analyse van het ING Economisch Bureau.

Bij concurrenten zoals online platformen zit data-analyse al sterk verankerd in het businessmodel. Zij kunnen snel en gericht inspelen op de wensen van de klant. Om de concurrentie met deze partijen het hoofd te bieden ontkomt de uitzendsector er niet aan om zich ook op data-analyse te richten, aldus ING. Juist in de sterk competitieve uitzendsector biedt dit nieuwe groeimogelijkheden.

In vier stappen naar een data-gedreven uitzendbureau

ING ziet vier stappen voor zich op weg naar een data-gedreven uitzendorganisatie.

  1. Zowel in de back- als de front-office gebruikmaken van
    automatisering en digitalisering.
  2. Data-analyse inzetten om efficiënter te werken door de interne processen te optimaliseren
  3. Extra dienstverlening voor de klant realiseren, zoals advies op maat
  4. Nieuwe data-gerelateerde diensten aanbieden, als aanvulling op het huidige verdienmodel

Gerelateerde artikelen