ABU: Algemene Bond Uitzendondernemingen

Nieuwe campagne van start: Uitzendwerk brengt Nederland in beweging

Op 28 oktober is een nieuwe ABU-campagne van start gegaan: Uitzendwerk brengt Nederland in beweging. Het doel is bewustwording van de grote waarde van uitzendwerk voor Nederland bij Tweede Kamerleden, beleidsmakers en andere stakeholders. De oproep is: verzeker de toekomst van uitzendwerk.

Daarnaast is het doel om politici en beleidsmakers positiever te laten denken over de rol van onze branche. En we willen aandacht voor de arbeidsmarktkrapte.

Nederland staat namelijk voor grote veranderingen. Denk aan de energietransitie, meer huizen, het betaalbaar houden van de zorg. Er zijn genoeg plannen, maar te weinig mensen. De campagne benadrukt de cruciale rol van uitzendwerk bij het realiseren van deze plannen. Politici en beleidsmakers worden opgeroepen om de toekomst van uitzendwerk te verzekeren.

Centrale boodschap

De centrale boodschap van de campagne vatten we in deze missievideo.

Video afspelen
Deze video is embedded in de site en wordt geladen van YouTube. Als je de video speelt, ga je akkoord met de privacyverklaring van Google

Hoe wordt de boodschap verspreid?

Voor de campagne wordt een mix van communicatiemiddelen intensief ingezet. Van fysieke advertenties in het Financieele Dagblad tot digitale advertenties op nieuwssites en op sociale media. Via LinkedIn en X krijgt de doelgroep elke doordeweekse dag een post te zien. Bijvoorbeeld dit clipje. Elke dinsdag komt er een promo op het LinkedIn-account van de ABU. Mis niks en volg ons op LinkedIn.

Meer over de campagne

Wilt u meer weten over de campagne? Kijk dan op de campagnepagina.

Gerelateerde artikelen