De CAO voor Uitzendkrachten is door de jaren heen altijd een samenspel geweest tussen sociale partners en wetgeving.
Waardige arbeidsmigratie vraagt om zorgvuldige uitvoering, niet om een nieuwe regelreflex.
Wij roepen FNV op haar verantwoordelijkheid te nemen en te stoppen met deze schadelijke acties.
Op 5 juni heeft FNV schriftelijk een ultimatum gesteld aan de ABU en de NBBU. Vandaag reageren wij op hun ultimatum.
Een transparant systeem wordt onnodig afgeschaft, het risico op uitbuiting groeit en de randvoorwaarden ontbreken.
"Uitzenders zijn geen gemeentebalies en het toelatingsstelsel is er niet om de problemen van gemeenten op te lossen."